Essent
Bij Essent wordt het jou zo makkelijk mogelijk gemaakt door lage tarieven, hoge kortingen, altijd groene stroom en gratis advies.
Gemiddelde score
Energietarieven
8.2
Klantenscore
8.4
Algemeen
8.5
Over Essent
In Nederland is Essent een van de grootste leveranciers van energie. Ze leveren aan ongeveer 2,5 miljoen huishoudens energie en 2,2 miljoen huishoudens gas.
Essent heeft twee dochterondernemingen: Vandebron en Energiedirect. Vandebron hun duurzame merklabel, gericht op milieubewuste energieopwekking. Energiedirect daarentegen is hun prijsvechter met focus op competitieve tarieven en aanbiedingen.
Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent zelfstandig opererend, maar onderdeel van het beursgenoteerde Duitse energieconcern E.ON SE.
E.ON richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes).
Essent tarieven
Essent biedt contracten met vaste en variabele energieprijzen aan. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft het tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn.
Het getoonde tarief voor stroom en gas is inclusief energiebelasting en 21% btw. De tarieven zijn gebaseerd op basis van een nieuw modelcontract met een verbruik tot 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. De terugleververgoeding is gebaseerd op het enkeltarief.
Product | Tarief |
Stroom enkel | € 0,295 |
Stroom normaal | € 0,317 |
Stroom dal | € 0,272 |
Gas | € 1,392 |
Terugleververgoeding | € 0,055 |
Actie
Tijdelijke actie: Tot € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Aanbieding | Contractduur |
---|---|
€ 250,- cashback | 1 jaar |
Plus- en minpunten
Voordelen
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Hoge bonussen bij overstap
- Air Miles sparen
- Grote betrouwbare leverancier
Nadelen
- Hoge terugleverkosten
- Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen
- Wijzigingen worden niet altijd goed doorgevoerd door de klantenservice